Een nieuw seizoen, een nieuwe lichting

Een nieuw seizoen, een nieuwe lichting!

Op zaterdag 7 september jongstleden is het nieuwe seizoen van de Scenariovakschool van start gegaan met een nieuwe kersverse lichting met schrijftalenten van diverse achtergronden en diverse leeftijden. Zij hebben zich aan elkaar en aan ons gepresenteerd, met al hun ambities en verwachtingen, en daarna het glas geheven met andere studenten. In het eerste jaar leren de studenten alles over personages, structuur en dialogen en schrijven ze scripts met en zonder dialogen. Tevens zijn er lessen decoupage en montage, om eigen scènes ook daadwerkelijk te verfilmen en te realiseren. Een scenarioschrijver schrijft immers als een filmmaker, bij wie de beelden en de geluiden van het papier af komen....