Floor van Lissa

Floor van Lissa begon aan de opleiding Writing for Performance aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, maar stapte in haar tweede jaar over naar de opleiding Scenario van de Filmacademie.

Sinds haar afstuderen schrijft Floor zowel voor film (o.a. de korte kinderfilm One Happy Day van regisseur Reber Dosky), web (Roos Kamerloos) en televisie (de VPRO-serie Poesjes) als voor theater (o.a. De Nieuwe Rus van Ulrike Quade Company). Daarnaast werkt Floor als script coach samen met o.a. Floor Adams en Monique Nolte, en geeft ze cursussen scenarioschrijven bij Griffioen en schrijfprogramma’s bij Buitenkunst. Sinds 2020 maakt Floor een podcast, genaamd Tekst Uit De La, waarin fragmenten uit (nog) niet gerealiseerde scripts worden gelezen en nabesproken. In 2022 komt de door Floor geschreven speelfilm Foodies uit. Momenteel werkt ze o.a. aan haar volgende speelfilmscript Bij Twijfel Altijd.

www.floorvanlissa.nl