Pieter van den Berg

Pieter van den Berg heeft gestudeerd aan de Nederlandse Filmacademie in de richting scenario. Als scenarioschrijver richt hij zich het liefst op publieksgerichte projecten. Daarnaast werkt hij als researcher en scriptconsultant aan meerdere verschillende documentaire- en fictiefilms en series. Pieter studeerde af met de korte film Sacred Defense (2013), waarmee hij in 2014 genomineerd werd voor de Student Academy Awards (de studenten Oscars). In datzelfde jaar was hij medeoprichter van het schrijverscollectief Winchester McFly, Nederlands eerste writers’ room, waarin Pieter meeschreef aan onder andere Bankier van het Verzet (2018), bekroond met vijf Gouden Kalveren, Ares (2020), de eerste Nederlandse Netflix Original serie, Vliegende Hollanders (2020), All Stars & Zonen (2020) en de veel bekroonde Youtube-serie Evert_45 (2017). Op dit moment wordt de serie Laura H. verfilmd, gebaseerd op het gelijknamige boek van Thomas Rueb, waarvan Pieter een van de hoofdschrijvers is. Inmiddels heeft hij zich volledig gericht op zijn werk als scriptconsultant en researcher voor verschillende documentaire- en fictiefilms en series, omdat Pieter toch nóg meer plezier haalt uit het helpen van andere makers in het vinden van hun verhaal binnen hun eigen visie. Daarnaast is Pieter ook gastdocent op de Nederlandse Filmacademie.